'Met veelal online lessen zo knap slagen', zorgt voor twee duimen omhoog bij de juf. Foto: PR

'Met veelal online lessen zo knap slagen', zorgt voor twee duimen omhoog bij de juf. Foto: PR

Blokfluitjuf geniet ervan de leerlingen te zien groeien

Algemeen

Alle leerlingen Successchool 3.0 geslaagd

WOLFERSVEEN - De blokfluitgroep van de Successchool 3.0 onder leiding van Mirjam van der Burg heeft maandag 19 april het blokfluitdiploma gehaald. De volgende leerlingen behaalden met heel mooie cijfers hun diploma: Iris Klein Winkel, Kaya Veenhuis, Sanne Diepenbroek, Jasper Klein Winkel, Jonas van Trigt en Tigo Reerink. Maandag 12 en vrijdag 17 april hadden de kinderen verdeeld theorie examen. Voor het praktijkexamen speelden zij twee solostukjes en een duet.

De leerlingen hebben nu een hele goede basis om door te stromen naar een ander instrument, maar zeer zeker een goede basis, voor als ze naar de middelbare school gaan en daar het vak ‘muziek’ krijgen.

De juf is op deze groep nog trotser dan trots. Wat een doorzetters, tijdens de coronacrisis. “Een heel groot deel van de lessen moesten ze online volgen en dan nog zulke mooie cijfers halen. Zo knap!” Gelukkig mochten ze de laatste paar weken weer fysiek les krijgen, doordat het RIVM de regels had versoepeld. Hierdoor was zang en gebruik van blaasinstrumenten weer toegestaan in het primair onderwijs. Dit gebeurde wel onder strikte voorwaarden en met gepaste afstand tussen de kinderen, maar ook tussen de kinderen en de juf.

Na afloop vond de diploma-uitreiking plaats, in het bijzijn van de mama’s, papa’s, broertjes en zusjes. De geslaagden kregen een mooi diploma met cijferlijst en een bloemetje van hun juf. De juf werd ook nog in het zonnetje gezet door de leerlingen. Wat een cadeaus, mooie tekeningen en kaarten. Juf Mirjam zal ze heel erg gaan missen. Ze heeft ze toch ruim anderhalf jaar muzikaal onder haar hoede gehad. Maar niet getreurd, want maandag 17 mei start er alweer een nieuwe blokfluitgroep, geheel coronaproof.

Naast blokfluit geeft Mirjam ook dwarsfluitlessen. “Het is geweldig om muzikaal bezig te zijn met kinderen”, zegt de juf enthousiast. “Iedere leerling is voor mij speciaal en uniek. Daarbij iedere leerling te zien groeien, ieder op zijn eigen manier, daar geniet ik keer op keer van. Verder maken kinderen met dyslexie/dyscalculie enorme stappen en groeien ze op school, door het maken van muziek. Zo wordt onder andere het concentratievermogen verhoogd en is er voortgang te zien in het lezen en leren in het algemeen. Ik vind het heel mooi dat ik aan dit groeiproces een bijdrage kan leveren.”

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant