Jouw streekproduct vindbaar maken in de Achterhoek
AlgemeenDe grote missie van veel website eigenaren en marketeers. Hoger in Google. Hoe kom je hoger in Google? Hoe blijf je vervolgens hoog in Google? Gaan vragen die heel makkelijk zijn te beantwoorden, ook omdat er niet een antwoord is. Het is een combinatie van factoren. Daarbij moet je aan je website blijven werken en blijven verbeteren om hoger in Google te blijven. Als je eenmaal dat resultaat hebt, kan je zeker niet blijven rusten. Je zal zien dat je ranking dan echt naar beneden gaan. Hoger in Google betekent blijven verbeteren.
Hoe kom ik hoger in Google? In ieder geval moet je zorgen voor hele goede content. Met name unieke content. Als je teksten gaat kopiëren van andere pagina's, dan zal Google dit zeker opmerken en je daarvoor straffen. Dan wordt het onmogelijk om hoger in Google te komen. Schrijf unieke en waardevolle content passend bij de website. Ze noemen het niet voor niets wel eens "content is King". Bezoekers van Google hebben meestal een vraag, de website die volgens Google die vraag het beste kan beantwoorden krijgt de beste positie in Google. Om dat te bepalen zal je dus moeten zorgen voor goede content op je website (een online marketing plan). Los van de goede content is linkbuilding een belangrijke factor om je autoriteit op het internet te bepalen. Google zegt: hoe meer links naar jouw website staan, hoe belangrijker jouw website is. Dat is wat simpel geformuleerd, maar daar komt het wel op neer. Je moet autoriteit opbouwen door middel van links naar jouw website.
Onderschat ook de techniek van je website niet. Google vraagt (eist) een goede website. Snel laden is een must, anders haken bezoekers af. Ook de manier waarop je website is opgebouwd is belangrijk om hoger in Google te komen. Interne links, het plaatsten van een sitemap en een logische indeling van je menustructuur kan Google ook altijd waarderen.
Je ziet het is niet zo makkelijk om hoger in Google te komen. Het kost vooral wat tijd en discipline in de uitvoering. Maar als je website eenmaal wordt opgemerkt zul je daar ook zeker de vruchten van gaan plukken! Hoger in Google is wat iedere website eigenaar wilt en dat tegen zo min mogelijk kosten.
Helaas is het niet zo dat als je bovenstaande goed hebt staan je dan vanzelf hoger in Google staat. Het is een eerste stap en je moet blijven werken aan je website. Blijf waardevolle content schrijven en toevoegen om Google maar ook je bezoekers te laten zien dat je met de website bezig bent. Hoe meer content (Content Is King), hoe beter je website zal opvallen tussen alle andere sites. Nog belangrijker zal komende jaren worden het toevoegen van video content. Omdat het toevoegen van unieke video content lastiger is dan goede content schrijven, kan Google dit nog meer waarderen. Als je dus echt hoger in Google wilt komen en blijven zul je aan de slag moeten met video content.
Hopelijk geeft bovenstaande een goede indicatie van de basisvereisten om hoger in Google te komen, maar het blijft gewoon hard werken en investeren.
Dit artikel wordt u aangeboden door Team Nijhuis. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.