In de fanzone mogen de voetballers de klanten om kaartjes vragen. Foto: Jan Knoef
In de fanzone mogen de voetballers de klanten om kaartjes vragen. Foto: Jan Knoef

Blijvende herinnering dankzij voetbalplaatjesactie

Algemeen

ZELHEM - Het was een drukte van belang in de kantine van Jumbo Hollak. Bouke Hollak had vertegenwoordigers van S.V. Halle, V.V. Zelhem en Z.S.V. Zelos uitgenodigd om een broodje knakworst en een glaasje fris te komen drinken ter viering van de start van de voetbalplaatjesactie. Per vereniging kwamen zes jeugdige spelers met hun ouders en begeleiders van de vereniging naar Jumbo Hollak om het resultaat van de actie te zien en samen met de heer Hollak op de foto te gaan. Toen de eerste zakjes voetbalplaatjes waren uitgedeeld, was iedereen direct druk in de weer om dubbele plaatjes te ruilen.

Er was heel wat voorafgegaan aan de presentatie, want in totaal moesten meer dan duizend (1169) voetballers gefotografeerd worden en, voorzien van de juiste gegevens, moesten de plaatjes worden gedrukt. Ook de verzamelboeken van de drie verenigingen moesten worden ontworpen en gedrukt. Het resultaat mag er zijn. Jumbo Hollak heft gekozen voor een verzamelboek met een harde kaft, dat goed blijft staan in de boekenkast.

De actie
De actie is bedoeld om de leden van de deelnemende vereniging een blijvende herinnering te geven in de vorm van een mooi album met voetbalplaatjes. Voor iedere vereniging is een eigen boekwerk met ruimte voor teamfoto's en unieke plaatjes van de voetballers. De leden van de verenigingen ontvangen gratis een boek. Andere belangstellenden kunnen in de winkel tegen betaling een album bemachtigen, zolang de voorraad strekt.
De actie is maandag 13 februari van start gegaan. Klanten ontvangen bij besteding van 15 euro bij de kassa een zakje met plaatjes van de vereniging naar keuze. Daarnaast zijn er, gedurende de looptijd, vele actie-artikelen waarbij de klant extra plaatjes krijgt. Voor de snelste spaarder van iedere vereniging ligt er een mooie prijs klaar. Degene die zich als eerste met een vol boek meldt bij de informatiebalie van Jumbo Hollak wint deze prijs.

Fanzone
Niet iedere klant van de supermarkt zal belangstelling hebben voor de voetbalplaatjes en natuurlijk zijn er (jeugdige) voetballers, die de plaatjes van deze klanten willen overnemen. Om te voorkomen dat de klanten in de winkel of bij de kassa worden 'lastig gevallen', is er bij de ingang een fanzone gemaakt, waar voetballers de klanten bij aankomst en/of vertrek kunnen aanspreken om afspraken te maken over deze plaatjes.


Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant